Rate this post

Do popredia sa pomaly, ale isto predierajú „menej“ brandoví výrobcovia smartfónov. Prepadli ste im aj Vy?

 

Posledný rok na trhu so smartfónmi bol skutočne dynamický. Dočkali sme sa nových technológií, hardwarových vylepšení a ďalších noviniek. Napriek tomu však celkový počet predajov telefónov klesá, hovorí to prieskum IDC, podľa ktorého predaje poklesli o milióny predaných kusov.

Napriek tomu, že predaje v globálnom meradle nerastú, ba naopak klesajú tak aj napriek tomu sa darí čínskym výrobcom smartfónov, ktorí paradoxne rastú. Dobrým príkladom sú spoločnosti Huawei, ktorá dokonca prebehla v predajoch spoločnosť Apple či Xiaomi, ktorá naďalej rastie raketovým tempom. Nezaháľajú však ani iní výrobcovia. Napríklad spoločnosť Oppo, Vivo či Vernee.

 

Prečo dochádza k poklesu predaju smartfónov

Prečo predaje smartfónov klesajú? S touto otázkou si dnes láme hlavu viacero analytikov. Väčšina z nich sa zhoduje v tom, že aj smartfóny strednej triedy dnes ponúkajú dostatočný výkon na všetky bežné úkony, vrátane časti tých náročnejších. Inými slovami používatelia nemajú dôvod meniť smartfón pokiaľ im ich telefón funguje ako má, a tým sa zvyšuje cyklus obnovy telefónov. Druhým faktorom, ktorý vplýva na kúpu zariadení je cena, ktorá z roka na rok rastie a to hlavne pri zariadeniach strednej a vyššej triedy a to pri brandovejších výrobcoch.

brandoví výrobcovia smartfónov

Číne sa darí

Čínskym výrobcom sa však darí. Úspešne totiž rozširujú svoje pôsobenie o ďalšie trhy kde pôsobia a to hlavne smerom do Indie. Druhým faktorom prečo sa im tak darí je, že smartfóny ponúkajú s atraktívnou cenou pričom už dávno neplatí, že „čo je z Číny“ je hneď brak. Príkladom sú Xiaomi telefóny, Huawei, Vernee Mobile či Oppo. Mnoho týchto výrobcov zároveň nerozširuje len kamenné obchody, ale ponúka aj mobily online. Zároveň mnohokrát  úspešne v reklamných článkoch či vo videách poukazujú na výhody menej značkoveších zariadení

Inými slovami ľudia pomaly, ale isto presedlávajú na menej brandové zariadenia. Dôvody možno hľadať ako v cene značkovejších zariadení, pri ktorých si často priplácame za značku. Druhým a nemej dôležitým faktorom je, že sa zvyšuje cyklus výmeny zariadení, totiž aj smartfóny strednej triedy majú dnes dostatočný výkon.